Open deuren

We maken met en bij Open Deuren van alles mee. Over onze wederwaardigheden schrijven we soms een blog en dat zetten we dan hier neer. Onze inzichten, associaties, lessen of losse gedachten – doe ermee wat je wilt.

Kamerplant met microfoon

De verborgen microfoon

Soms worden we ingehuurd om mensen en organisaties te ‘mediatrainen’. Ons doel is vooral je niet op voorhand té nerveus te maken. Praten over wie je bent en wat je doet is meestal best leuk, toch?

Wel scheppen we er een sardonisch genoegen in per klant minstens één vreselijk lastige casus te verzinnen. Zoals deze, voor managers van een welzijnsorganisatie – laten we haar ‘Scotia’ noemen. Een verborgen microfoon pikte een vreselijk gesprek op. Wat nu..? Lees meer >

Dromen zijn gratis.

Droombubbels

Een lokale serviceclub, een verzameling mannen die iedere week gezamenlijk zelfkritiekloos terugkeek op haar successen, laadde het idee op zich een wereldwijde beroemdheid naar Nederland te halen. De opbrengst was voor het goede doel.

Laten we zeggen Mark Zuckerberg, dat kaliber. Om het geheel een scheutje ‘Wereldverbeteraar’ te geven zou Sir David Attenborough een keynote houden. Vonden ze een mooi woord. (Het was niet Attenborough. Wel die categorie.)

Lees meer >

Te veel signaal

Stop het gemeet

Wie geld uitgeeft aan communicatie en dienstverlening wil weten of dat goed landt. En hoe weet je dat zonder te meten, nietwaar? (Zullen we eens heel gauw stoppen met die onzin?)

Om meetbare resultaten te vergaren, is kwantitatief onderzoek nodig. Je hebt immers gegevens nodig, hoe meer hoe liever. In een grafiek , dat oogt lekker objectief. Dus sturen bots vragenlijsten naar het klantenbestand, zeker aan wie net contact had met een medewerker. ‘Op een schaal van 0 tot 10’ mogen zij aankruisen hoe tevreden ze zijn over service, prijs, bereikbaarheid, beantwoording en ga zo maar door. Nog wat gegevens over leeftijd, geslacht en jaren werkervaring van de respondent in kwestie en klaar ben je.Lees meer >